Hamar herritako azoketara joan zarete ikerketa egiteko. Zergatik herri horietara?
Erabakia oso lotuta dago landa garapen elkarteen kokapenarekin. Eurek esaten ziguten zein zen eskualdeko azokarik esanguratsuena. Ikerketek, azkenean, lagin bat jasotzen dute, Gipuzkoako azoken egoeraren erakusgarri izango dena. Eskualde bakoitzeko landa garapenen elkarteak izan ziren azoka horiek identifikatu zituztenak. Hirian egiten diren azokak dira batzuk, eta herrian egiten direnak beste batzuk; astegunetan edota egunero. Ezaugarri ezberdinak dauzkaten azoken bila aritu ginen.
Azokan erostearen motibazioa aztertu duzue. Zerk motibatzen du herritarra merkatuetan erostera?
Ikusi dugu profil ezberdinak daudela azokara joaten diren herritarren artean. Gehienak kalitatezko eta bertako produktuen bila joaten dira. Erosketa kontzienteagoa egiten dute; hau da, tokiko ekonomiaren aldeko apustua egitea hautatu dutelako edo bertako nekazarien lana sustatzea nahi dutelako. Erosketen atzean interes bat egoten da gehienetan. Beste batzuek, berriz, jarrera indibidualagoa hartzen dute. Horiek kalitatezko produktua bilatzen dute, etxean elikadura osasuntsu baten aldeko apustua egiteko.
Jarraitu elkarrizketa irakurtzen Gipuzkoako Hitzan.