Azkoitiko PSE-EEk mozio bat aurkeztu du Azkoitiko Udalari eskatuz "berehala" bere gain har dezala 12 urtetik beherakoentzako herriko garraio publikoaren doakotasuna, eta "berehala" egin ditzala Mugi sistemarekin bat egiteko beharrezkoak diren kudeaketak.
Urtarrilaren 30etik, 12 urtetik beherakoek doan bidaiatu dezakete Mugi sisteman sartuta dauden garraio publikoko operadore guztietan. Azkoitiko herri-garraioa ez dago sistema horretan integratuta, eta horrek eragotzi egiten die erabiltzaileei sistema horrek eskaintzen dituen abantaila guztiez baliatzea. Gaur egun, udalerriko herri garraioaren doakotasuna 6 urtetik beherakoei bakarrik aplikatzen zaie, eta horrek desabantaila nahiz diskriminazio egoera eragiten die 6-12 urte bitarteko Azkoitiko haurrei zein haien familiei.
Udal talde sozialistarentzat "ez da onargarria" Azkoitiko haurrak "diskriminatuak izatea, beste udalerri batzuetakoekin alderatuta"; izan ere, beste udalerri horietako biztanleek onura horiek dituzte beren herri-garraio publikoetan. "Azkoitiko herritarrek ezin dute jarraitu mugikortasunaren arloan bigarren mailako herritar izaten, onura horiek dituzten beste udalerri batzuen aldean, 12 urtetik beherakoentzako garraioaren doakotasuna barne, neurri horrek Gipuzkoako familien ekonomia arintzen baitu", adierazi du Janire Igoa bozeramaileak.
Azkoitiko PSE-EErentzat "funtsezkoa eta premiazkoa" da Azkoitiko herri garraioa Mugi sisteman sartzeko izapideak azkartzea, Gipuzkoan herri garraioa duten udalerri gehienek bezala.
Hori dela eta, mozio bat aurkeztu du udalari honako hau eskatuz:
- Arindu ditzala Azkoitiko herri garraioaren Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzara (GGLA) eta Mugi sistemara sartzeko azterlanari buruzko beharrezko kudeaketak.
- Bere gain har dezala, berehala, 12 urtetik beherakoentzako herri garraioaren doakotasuna, Mugi sisteman sartu bitartean.
Gipuzkoan PSE-EEk bultzatutako Mugi sistema erreferentzia bihurtu da garraio publikoaren irisgarritasunean, ekitatean eta iraunkortasunean. Txartel horri esker, pertsonak mugikortasun politiken erdigunean jar daitezke, arrazoizko tarifak eta errentan nahiz erabilera maiztasunean oinarritutako hobari sistema bat eskainiz.
Sistema horrek PSE-EEren filosofia islatzen du: garraio publikoak pertsona guztien mugikortasuna bermatuko duen oinarrizko eskubidea izan behar du, bereziki ahulenena. Eskubide hori ziurtatzeak funtsezko beste eskubide batzuetarako sarbidea ere errazten du, hala nola lanpostuetara, ikasketa zentroetara, osasun zentroetara eta aisialdi jardueretara joateko.